Pozycjonowanie stron internetowych — to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy w Internecie i wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie można podzielić na „wewnętrzną”- kompleks pracy z samą stroną (Optymalizacja) i „zewnętrzną” – prace nad reklamą na innych stronach (Link Building). Wszelkie prace związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron zaleca się rozpocząć od audytu SEO.
Audyt SEO strony ma na celu sprawdzenie jej pod kątem zgodności z 3 głównymi obszarami:
- analiza techniczna
- analiza treści strony
- analiza linków z innych stron
Zgodnie z wynikami audytu strony opracowywane jest zadanie techniczne dla wszystkich prac, które należy wykonać i ich sekwencji. W razie potrzeby wyznaczane są zadania dla programistów, projektantów i copywriterów.
Optymalizacja Stron Internetowych (On Page SEO)
SEO (Search Engine Optimization)
Optymalizacja jest potrzebna przede wszystkim po to, aby strona była poprawnie rozumiana zarówno przez użytkowników strony, jak i robota wyszukiwarek Google, a do zadań specjalisty SEO należy wdrożenie tego. Główne prace na tym etapie sprowadzają się do:
- Naprawianie Błędów Technicznych
- Dobór Słów Kluczowych
- Analiza, Tworzenie i Dostosowywanie Treści
- Indeksowanie Strony
Sprawdzana jest szybkość otwierania strony, kody odpowiedzi serwera, ustawienia przekierowań, wyszukiwanie błędów w kodzie html, duplikaty, obecność mobilnej i AMP wersji strony. Na podstawie wyników audytu wprowadzane są odpowiednie zmiany.
Jest to jeden z najważniejszych etapów optymalizacji. To właściwy dobór i segmentacja słów kluczowych wpływa na dalsze etapy SEO: prawidłowe tworzenie tytułu, opisu, treści i ilości treści strony, a także budowanie strategii Link Building w przyszłości.
Na podstawie wcześniej wybranych słów kluczowych, a także analizy stron konkurencji, tworzona jest treść, która zawiera parametry tak ważne dla SEO, jak: Title, Description, H1…H3, tekst strony przy użyciu we właściwych proporcjach i liczbie słów kluczowych, obrazy Alt, listy Ul / Ol, link do innych stron witryny i tak dalej. Ilość treści, liczba zdjęć, podtytułów, list, tabel, filmów i innych — zależy przede wszystkim od tematu strony.
Po wyeliminowaniu wszystkich błędów technicznych, zebraniu słów kluczowych, zoptymalizowaniu treści pod kątem słów kluczowych – musisz upewnić się, że Google poprawnie „rozumie” witrynę. W tym celu tworzone są reguły indeksowania dla robotów wyszukiwarek w pliku Robots.txt i priorytet indeksowania w mapie Sitemap.xml, a także otwiera konto Google Search Console, z którego odbywa się główna” Kontrola ” optymalizacji i indeksowania witryny.
Optymalizacja stron WWW jest dziś „zasadą dobrego tonu” dla udanej witryny i zaleca się jej przeprowadzenie, niezależnie od tego, czy chcesz natychmiast awansować w wyszukiwarce Google, czy po pewnym czasie. Dzięki poprawnie przeprowadzonej optymalizacji Twoja strona będzie się poprawiać każdego dnia, wspinając się w wynikach wyszukiwania dokładnie na te zapytania, które najbardziej odpowiadają tematowi. Zaleca się przeprowadzenie optymalizacji na etapie jej rozwoju, ale nigdy nie jest za późno, aby zacząć.
Warto zauważyć, że wzrost strony w naturalnych wynikacz Google może zająć miesiące, a nawet lata, w zależności od wieku, konkurencji i tematu witryny. Jednak SEO ma długotrwały efekt w przeciwieństwie do Google Ads: zajmując wysokie miejsca w wyszukiwarce, utrzymując aktualne i przydatne informacje dla odwiedzających – witryna może znajdować się na nich bez większych kosztów finansowych na bieżąco.
Off Page SEO
Link Building
Logika sugeruje, że jeśli strona internetowa jest interesująca dla ludzi, dzielą się informacjami na jej temat w swoich sieciach społecznościowych, przesyłają linki do niej w messengerach i e-mailach, piszą recenzje, inne strony odwołują się do niej w swoich materiałach. To właśnie w budowaniu naturalnej i wysokiej jakości masy linków (Link Building) leży cel Off Page SEO.
Algorytmy Google naprawdę nie lubią, gdy duża liczba linków niskiej jakości z innych witryn prowadzi do Twojej strony, dlatego zaleca się umieszczanie linków bardzo ostrożnie, używając tylko białych metod i wysokiej jakości witryn do umieszczania takich linków. Liczba linków, miejsce ich umieszczenia, a także szybkość i częstotliwość ich prostowania są określane podczas tworzenia „strategii linków” na podstawie „profilu linków” głównych odnoszących sukcesy konkurentów tego tematu. Młode strony w pierwszych miesiącach lepiej nie kupować linków.
Koszt pozycjonowania stron
Ile to kosztuje
Na podstawie powyższego jest jasne, że koszt Pozycjonowania zależy od bardzo dużej liczby czynników: wieku witryny, tematu, konkurencji, liczby stron, aktualnych pozycji w wyszukiwarce, celów i zadań całej strategii SEO.
Aby móc ocenić pracę i złożyć ofertę handlową, prosimy o wypełnienie poniższego formularza kontaktowego.